Valents demana que es preservi l’oci nocturn al Port de Torredembarra




El president de Valents i futurible acaldable, Juan Carlos Hurtado, ha fet la següent declaració on veu amb preocupació la possible eliminació de l’oferta d’oci al port.

L’any 1992 la Generalitat de Catalunya concedeix la llicència de construcció i explotació del Port de la Torre per un període de 30 anys a la Societat Port Torredembarra S.A., integrada per diverses empreses constructores, una societat d’inversió i l’Ajuntament de Torredembarra amb un 25% de participació.
El novembre d’aquest any s’acaba la concessió a Port Torredembarra S.A., societat configurada actualment per l’Ajuntament, FCC i Nauplia (soci majoritari). La intenció d’aquesta societat és continuar amb la concessió durant 15 anys més mitjançant el sistema de pròrroga, una opció contemplada a la Llei de Ports que permet ampliar la concessió sense necessitat de convocar el concurs.
Per això Port Torredembarra S.A. ha lliurat a la Generalitat un projecte de remodelació que suposarà una inversió de més de 9 milions dʻeuros. Per complir la normativa que exigeix ​​la Generalitat, la societat haurà d’impulsar una sèrie de reformes que passen, entre d’altres, per incrementar la integració del Port amb el municipi i impulsar millores mediambientals.
Segons el projecte es posarà en marxa un curs de manteniment i reparació d’embarcacions vinculat amb el Centre de Formació Marítima del Port, una petició que des de l’Ajuntament fa anys que persegueixen.
El projecte de remodelació contempla una sèrie d’obres que afectaran el sector industrial, al qual Oriol Milà (capità marítim del port) assegura que se li donarà més protagonisme, reduint per contra el sector comercial. Aquesta ampliació és a més un fet que l’alcalde de Torredembarra assegura que fa anys que reivindica a l’Ajuntament.
Pel que fa a les exigències mediambientals Oriol Milà ha assegurat que es dotarà el port de plaques fotovoltaiques. A més, va anunciar la construcció d’un megabiòtop que pretén ser un referent a tot el país.
Un altre dels aspectes que inclou el projecte és suprimir la possibilitat de generar negocis vinculats a l’oci nocturn perquè al nostre port, a l’estiu hi pot haver 200 persones que decideixin passar la nit a la seva embarcació i, per tant, desitgen tranquil·litat. També volen evitar els episodis de violència i inseguretat que puguin generar aquest tipus de locals.
En boca de l’alcalde de Torredembarra el nou model de port a Torredembarra implica eliminar els locals comercials – lúdics perquè no funcionen, no donar concessions perquè cadascú munti el negoci que vulgui controlant així els usos de l’espai comercial, reduir els amarratges que inicialment n’hi havia per crear de més amplis per poder albergar embarcacions més grans.
Tot i que el paper de l’Ajuntament de Torredembarra dins de la societat que gestiona el Port no és decisori, perquè no té majoria d’accions, sí que la seva presència al Consell d’Administració permet tenir un cert grau d’influència en les decisions que es prenen. Segons l’alcalde, el consistori no té la capacitat ni el capital per gestionar el port esportiu per presentar-se directament si surt el concurs. Prefereix mantenir-se a l’accionariat de Port Torredembarra S.A. per continuar interactuant i influint en les decisions que es prenguin sobre el nostre port.
Demanem a l’alcalde sigui valent i des de l’Ajuntament i en representació de tots els ciutadans de Torredembarra aprofiti l’ocasió i aconsegueixi que la nova empresa que gestionarà el Port es comprometi a facilitar la creació de locals d’oci que respectin l’ordre i la convivència amb el descans dels veïns, assegurant per això la seguretat tant dins com fora dels locals.
Torredembarra necessita zones d’oci per als nostres joves i el port és una excel·lent opció per situació. Només cal entesa política i una bona gestió perquè es pugui dur a terme.

Fuente: El Monic.cat

Comentarios

Entradas populares de este blog

Locales y Amarres alquilados a terceros sin consentimiento de los Propietarios.

Y ASI PRETENDEN ALQUILAR LOS LOCALES?

PRORROGA O NUEVA CONCESION?